Logo of huisstijl verouderd?

Aan het logo van een organisatie zie je het vaak meteen: ouderwets of bij de tijd. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, bedrijven met een tijdloos logo zoals Coca Cola of McDonald’s. Maar ook voor hen geldt dat ze hun huisstijl van tijd tot tijd vernieuwen. Een corporate identity doet namelijk voor je bedrijf wat een classy outfit doet voor jou: zorgen dat je goed voor de dag komt. En dat doet die outfit alleen als ‘ie goed past en in de mode is.
 

Product en corporate branding

Er is nog een belangrijke reden: we merken iets niet meer op als het vertrouwd – lees: niet meer nieuw – is. Dat verklaart waarom veel huwelijken stuklopen, maar ook waarom consumenten na verloop van tijd een succesvol product links laten liggen. Wil je dat klanten je blijven opmerken? Dan helpt het absoluut om een nieuw logo te laten ontwerpen of een nieuwe huisstijl, product of corporate branding te laten ontwikkelen.
 

Creatie en conceptontwikkeling

Creatie houdt meer in dan een logo of huisstijl ontwerpen. Denk bijvoorbeeld aan conceptontwikkeling, het vormgeven van nieuwe of bestaande producten of diensten. Of je promotionele uitingen, die moeten een coherente en herkenbare stijl hebben. En dat is waar het vaak fout gaat: versnippering in de vormgeving tast je herkenbaarheid en onderscheidend vermogen aan en daarmee je met veel moeite opgebouwde corporate branding.
 

Mooi- en merkmakers

Wil je meer lijn brengen in de vormgeving van je commerciële uitingen? Wil je meer opvallen door middel van een nieuw logo of aangescherpte huisstijl? Of kun je wel wat hulp gebruiken bij de ontwikkeling van een nieuw zakelijk concept of de uitwerking van een productlijn? Jouw merk is bij content-team in de vaardige handen van creatieve contenters, mooi- en merkmakers bij uitstek.